מהי האחריות של קבלן שיפוצים?

לייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

החלטתם לשפץ את דירתכם ולשכור את שירותיו של קבלן השיפוצים. תפקידו של הקבלן הוא לתווך בין אנשי המקצוע בתהליך השיפוץ לבין הלקוח, תוך הקפדה על יישום עבודות השיפוצים באופן יסודי ואיכותי.

ההתמחות של קבלן השיפוצים

קבלני שיפוצים, יהיו לרוב בעלי הסמכה בתחומי התמחות ספציפיים. כך שניתן למצוא קבלן שיפוצים שתפקידו מתרכז במערכות חשמל ואילו ישנם קבלנים שתחום ההתמחות שלהם הנו מבני מגורים שונים. בכדי לעסוק כקבלני שיפוצים יש לעבור הסמכה מקצועית, קורס קבלני שיפוצים, כשבסופו יש לצלוח את מבחני ההסמכה.

קבלן שיפוצים מוסמך, הוא מי שבבעלותו רישיון מרשם הקבלנים והוא רשום בפנקס הקבלנים של המדינה. בכדי להירשם בפנקס הקבלנים, על קבלן השיפוצים לעסוק בתחום מעל 5 שנים, רק אז יוכל להירשם כחוק.

לעיתים אנשים המשפצים את ביתם נמנעים מלשכור את שירותיו של קבלן השיפוצים וזאת בכדי לחסוך בעלויות השיפוץ הגבוהות. אמנם אכן קבלן השיפוצים מעלה את שוויו של השיפוץ, אך הוא חוסך לדיירים את ההתעסקות מול בעלי המקצוע, לרבות עמידה בלוחות הזמנים, ומוודא עבורם שהעבודות מתקיימות על הצד הטוב ביותר באמצעות בעלי מקצוע איכותיים ומקצועיים. לפיכך, אם אתם מעוניינים לחסוך בעלויות השיפוץ, תוכלו למצוא דרכים אחרות לעשות זאת מבלי לפגוע באיכות העבודה או איכות חומרי הבנייה.

אחריות קבלן שיפוצים

השיפוץ במבנה המגורים ובחללי הבית נעשה תחת פיקוחו של קבלן השיפוצים. באחריותו לנהל את אנשי המקצוע העובדים בשיפוץ החלל ולוודא שהם עושים את עבודתם כראוי ובהתאם למה שסוכם עם הלקוח מבעוד מועד והוסכם בין שני הצדדים.

בין אם מדובר בעמידה בלוח הזמנים, שימוש בחומרים איכותיים או שמירה על עלויות כספיות במסגרת התקציב שהוגדר – על קבלן השיפוצים לוודא שכל אלו ויתר שלבי השיפוץ שסוכמו מתנהלים באופן המיטבי.

במידה ובמהלך השיפוץ או בסופו מתגלים ליקויים ונזקים שנגרמו לדירה בעקבות איכות העבודה של השיפוצניקים ואנשי המקצוע, על קבלן השיפוצים לתקן את כל הפגמים והשיבושים, עד לרמת גימור איכותית, בין אם מדובר בשיפוצים בירושלים או בשיפוצים באזורים אחרים בארץ.

אחריותו של קבלן השיפוצים אינה תמה עם סיום התהליך, זאת מאחר וישנה אחריות על עבודות השיפוץ לתקופה הנקראת תקופת בדק (לרוב, תקופה זו נמשכת שנה). היה והתרחש נזק או התגלתה חבלה באחד ממרכיבי השיפוץ, הקבלן אחראי לתקן זאת בהקדם. דבר זה מתקיים בתנאי שהנזק לא נגרם באשמת הלקוח אלא כתוצאה מהחומרים בהם השתמשו בשיפוץ או מאיכות העבודה שבוצעה בשטח.

בעת חתימת החוזה מול הקבלן, וודאו שתקופת הבדק מצוינת במסמך, כמו גם שלבי השיפוץ שסוכמו מראש, התקציב שהוגדר, רשימת החומרים בהם ישתמש הקבלן בעבודות, כמו גם פירוט תהליך השיפוץ ככל שניתן.

 

בחירת קבלן שיפוצים בירושלים יכולה להיעשות בכמה דרכים, החל מהמלצות מבני משפחה וחברים ועד לחיפוש ברחבי הרשת אחר קבלנים באזור מגוריכם. וודאו שאכן הקבלן שבחרתם פנוי במועד השיפוץ הרלוונטי וקבעו עמו פגישת עבודה מסודרת. בטרם תחילת עבודות השיפוץ, חתמו על חוזה המגן עליכם בעת גילוי ליקויים או שיבושים ווודאו שלקבלן השיפוצים ולכל אנשי המקצוע שעובדים בביתכם, יש ביטוח התקף לתקופת השיפוץ. בחירת קבלן שיפוצים איכותי תאפשר לכם לשפץ את הבית בראש שקט, ללא טרדות או התעסקות מול בעלי המקצוע השונים.

מהי האחריות של קבלן שיפוצים?

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר