איך לשפץ את המשרד?

איך לשפץ את המשרד?

מקום העבודה, הוא המקום שבו העובדים מבלים חלק ניכר מהיום שלהם, לכן חשוב להקנות להם אווירה ייחודית במשרד, תוך נוחות מקסימלית. לשיפוצים במשרד יש לא מעט סיבות, בין אם מדובר על הצורך להתחדש ולהעניק למשרד מראה ייחודי, להפוך את חלל העבודה לפונקציונלי יותר ואפילו בשל מעבר למשרד חדש וגדול יותר. כך או כך, יש כמה וכמה אלמנטים שחשוב לקחת בחשבון במהלך שיפוץ המשרד.

תכנון מבעוד מועד

בכדי לצלוח את השיפוץ, לייעל את תפוקת העובדים וליצור חלל עבודה אידיאלי – יש צורך בתכנון מוקדם. ראשית, יש להבין את אופי השיפוץ, כלומר אם השיפוץ עתיד להיות מלא או שמא שיפוץ חלקי. האם יש צורך להחליף את מערכת האינסטלציה? לשפר את האקוסטיקה במשרד או לרצף מחדש? קחו בחשבון את כל האלמנטים הללו המהלך תכנון העבודות. בעבור שיפוץ מלא ייתכן ותידרשו לשכור את שירותיו של אדריכל או מעצב פנים (אך אין זה מחייב). כמו כן, במידה ומדובר בשיפוץ חלקי, תוכלו להיעזר בשיפוצניק או קבלן שיפוצים.

שיפוצים בירושלים או בכל מקום בארץ, רצוי שיבוצעו על ידי איש מקצוע ובייחוד כאשר יש לו ניסיון בשיפוץ ועיצוב משרדים, כך תוכלו לראות עבודות קודמות ולהתרשם מאיכות העבודה של קבלן השיפוצים, כמו כן, מוטב לוודא שהוא מבוטח, כמו גם העובדים שהוא מעסיק לטובת שיפוץ המשרד. אם אתם לא מעוניינים לבצע עבודות אינסטלציה במשרד, השתדלו לתכנן את השיפוץ באופן כזה שלא יפגע במערכת האינסטלציה הקיימת, משמע המטבח והשירותים יישארו במיקומם הנוכחי במשרד. מלבד זאת, היה ושיפוץ המשרד או חלוקת החלל דורשת שינוי במראה החיצוני של הבניין, יש לדאוג להיתרי בנייה. יתר על כן, במהלך תכנון עבודות השיפוץ, קחו בחשבון את מיקומן של מערכות התקשורת במשרד, לרבות קווי הטלפון ושקעי החשמל, על מנת שמיקומם יהיה פרקטי ונוח לעובדים. לרוב, יישום מיקומם של השקעים והתשתיות ייעשה במקביל לעבודות השיפוץ השונות, כך שתכנון מוקדם יאפשר לכם לבצע את כל השיפוצים במקביל ללא צורך בהשלמות שעלולות להאריך את משך השיפוץ.

לאחר שתתכננו, יחד עם בעל המקצוע, את השיפוץ ומראהו המחודש של המשרד, יש לקבוע את מועדי השיפוץ, תוך התחשבות בשעות העבודה של העובדים ובמועדי הפגישות עם הלקוחות. על מנת לא להפריע לתפקוד השוטף של העבודה, ניתן לערוך את השיפוצים בכמה שלבים, במהלך חופשה מרוכזת, או לאפשר לעובדים לעבוד מהבית בעת תקופת השיפוץ.

חלוקת החלל

אחת העבודות הנפוצות ביותר במהלך שיפוץ משרדים, היא חלוקת החלל לכמה חדרים או לעמדות עבודה. בדרך כלל רצוי ליישם את חלוקת החלל באמצעות גבס, שכן, מדובר על חומר גמיש, נוח לעבודה, מאפשר בנייה מהירה וזול משמעותית מחומרי בניין אחרים. חלוקת החלל באמצעות גבס, תאפשר לכם לשפץ את המשרד בכמה ימים מרוכזים, כך תוכלו להימנע משיפוץ ארוך שיפגע בעבודה השוטפת של הארגון. יש כמה וכמה סוגי גבס, כך שתוכלו לבחור את סוג הגבס האידיאלי ביותר לחדר שאתם מעוניינים לבנות. אגב, בשימוש בגבס ישנם פתרונות אקוסטיקה שונים שעשויים לסייע לכם לבודד את החדרים ולאפשר לעובדים לעבוד באופן אופטימלי, כמו גם להיות מרוכזים בשעות העבודה ללא הסחות דעת מהסביבה.

נראות ייחודית לחלל העבודה

חלק ניכר מעבודות השיפוץ, הוא הקניית נראות ייחודית לחלל העבודה. עבודות צבע במשרד, יכולות להעניק למשרד מראה מיוחד, מחודש ובעל אמירה אישית. בדרך כלל כל עבודות השיפוץ במשרדים כוללות עבודות צבע, בין אם מדובר בצבע ניטרלי ובין אם מדובר בצבע המהווה חלק מעיצוב החלל. כמו כן, ישנם משרדים שמעוניינים למתג את המשרד ולעטר את הקירות במדבקות קיר וטפטים בהתאם ללוגו ולשפה העיצובית של הארגון. יתרה מזאת, יש לא מעט משרדים שבוחרים לרצף מחדש את המשרד. קיימים חללי עבודה המכילים פרקטים איכותיים, וישנם חללים שדווקא מרוצפים ברצפות מסוגים שונים (כמו גרניט פורצלן, טרצו ואפילו רצפות פולימריות).

דרך נוספת להקנות לחלל העבודה מראה ייחודי היא באמצעות ריהוט. כבר בשלבי תכנון השיפוץ, כדאי לחשוב על שפה עיצובית שתלווה את נראות המשרד, לפיה תוכלו לתכנן את עיצוב החלל, לרבות הריהוט שיכיל. בדרך כלל, רצוי לעצב את החלל בהתאם לרושם שתרצו להעניק ללקוחות הארגון ולאווירה שתרצו להחיל במקום העבודה.

ניקיון לאחר שיפוץ

עם תום עבודות השיפוץ במשרד, סביר להניח שחלל העבודה יכיל לא מעט פסולת שהצטברה במהלך השיפוצים, לכן כדאי לתאם יום ניקיון מרוכז מול חברת ניקיון מקצועית, שתגיע עם כל אביזרי הניקיון הנחוצים.

בכדי לשפץ את המשרד באופן המיטבי, בין אם מדובר בשיפוצים בירושלים או באזורים אחרים בארץ, חשוב לתכנן את השיפוץ היטב ולא להקל ראש בנושא. כך תוכלו לצלוח את התהליך, להקנות לחלל העבודה מראה ייחודי ולהעניק לעובדי הארגון משרד פונקציונלי ומרהיב.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *